2010-02-28

-1st Mac 2010-

salam...
pasti anda tertny2...
"apa yang menarik tentang 1/3/2010...?"
bagi aku...
ia adalah satu tarikh yang berharga...
kerna pada tarikh itulah...
seorang hamba Allah yang amat aku sayangi, Fauziah Bt Md Said telah menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 48...

seorang ibu bagi aku yang baik, pemurah,kelakar dan segala-galanya yg terbaek pada manusia terdapat padanya...
aku bersyukur kerna dikurniakan seorang ibu yang mengambil berat tentang kebajikan anak2nya...
walaupun sebahagian dari anak2nya telah mempunyai kehidupan sendiri...
beliau tetap memberi nasihat...
walaupun berjauhan, celoteh dan gelagatnya dalam mendidik kami menjadi seorang yang berguna kepada agama,bangsa dan negara xpenah pudar....
seorang yg berperwatakan sederhana, hidup dalam keadaan sederhana...
dia xpernah mengabaikan peranan beliau sebagai anak,ibu dan isteri...
terdapat satu perkataan yang sentiasa menjadi  prinsip aku dalam menempuh kehidupan seharian ialah,

"ingt wan..jgn duk kejaq dunia je...ingt akhirat jugak....
perkataan itu bagiku membawa seribu ungkapan...
mungkin bagi anda hanyalah sebuah ungkapan biasa...

entahlah...
ada juga terlintas di benak pemikiranku...
jika ibu ku pergi buat selama-lamanya...
mampukah aku menempuh kehidupan dalam keadaan yang penuh pancaroba ini...

"oh tuhan...
ampunilah dosa kedua ibu dan bapaku...
dan kau terangi lah hati mereka dengan cahayaMu ya Allah...
serta kau permudahkanlah kerja2 mereka dalam menempuh kehidupan serta dalam mendidik anak2 nya supaya mereka tidak lalai dalam menempuh dalam kehidupan ini.
amin...."
"A man loves his sweetheart the most, his wife the best, but his mother the longest"

sekian..
-SELAMAT HARI JADI MAMA...SEMOGA PANJANG UMUR DAN MURAH REZEKI...-

No comments:

Post a Comment